Reklamační řád (odpovědnost za chyby, záruka, reklamace)
pro zákazníky krmná food, s.r.o (dále jen „Reklamační řád“).
Znění a účinnost od 20.10.2021
Prodávající není odpovědný za případné škody způsobené dopravcem s výjimkou dovozu zboží vlastní přepravou. V případě, že se prokáže, že dodané zboží bylo dodáno / odeslán ve špatné kvalitě nebo poškozený, kupující má právo na jeho bezplatnou výměnu za zboží ve stejné hodnotě. Uznávané jsou pouze prokazatelné senzorické poškození kvality, a to při vrácení většiny obsahu zboží. Opětovnou dopravu na místo dodání zboží jakož i náklady na vrácení poškozeného zboží do společnosti krmná food, s.r.o, Fraňa Mojto 18, 949 01 Nitra snáší v plném rozsahu kupující. Prodávající v tomto případě nevrací kupujícímu cenu za přepravu při prvním dodání zboží. Prodávající neodpovídá za poškození zboží způsobené dopravcem nebo kupujícím (rozbití nebo poškození lahví apod.).
Prodávající odpovídá za vady zboží a kupující je povinen reklamaci neprodleně uplatnit u prodávajícího podle platného reklamačního řádu. Kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího prostřednictvím internetové stránky prodávajícího na základě objednávky kupujícího podle těchto VOP. Kupující má právo uplatnit si u prodávajícího záruku jen na zboží, které vykazuje vady, které zavinil výrobce, dodavatel nebo prodávající, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího. Kupující je povinen provést prohlídku zboží při převzetí zboží. Pokud tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době převzetí zboží. Kupující může uplatnit reklamaci nebo stížnost na adrese prodávajícího uvedené v těchto VOP.
Během záruční doby má kupující právo na bezplatné odstranění vady po předložení zboží včetně příslušenství, dokumentace zboží oprávněnému zástupci prodávajícího spolu s původním obalem zboží a dokladem o zaplacení.
Na základě rozhodnutí kupujícího, které ze svých práv ve smyslu ust. § 622 a ust. § 623 občanského zákoníku uplatňuje je prodávající nebo určená osoba povinna určit způsob vyřízení reklamace dle ust. § 2 písm. m) Zákona ihned, ve složitějších případech do 3 dnů od začátku reklamačního řízení, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží nejpozději do 30 dnů ode dne zahájení reklamačního řízení. Po určení způsobu vyřízení reklamace prodávající nebo určená osoba reklamaci vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží.
Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání kupní smlouvy upozorněn, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit nevyhovující zboží za jiný obdobný zboží se srovnatelnými parametry.
Nárok na uplatnění záruky u prodávajícího kupujícím zaniká
- nepředložením dokladu o zaplacení, dodacího listu, zboží nebo příslušenství zboží,
- neoznámením zjevných vad při převzetí zboží,
- uplynutím záruční doby zboží, < li> mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím,
- skladováním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí,
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- poškozením zboží neodvratitelnými a / nebo nepředvídatelnými událostmi,
- poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
- poškozením při dopravě, poškozením vodou, ohněm nebo jiným zásahem vyšší moci. Po dodání nebo odběru zboží kupujícím, dodavatel a prodávající neodpovídá za škody způsobené nevhodným zacházením nebo skladováním zboží ze strany kupujícího.
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
- výměnou zboží,
- vrácením kupní ceny zboží,
- vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
- písemnou výzvou k převzetí prodávajícím určeného plnění,
- odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
Prodávající je povinen o způsobu určení způsobu vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace kupujícímu vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace prostřednictvím poskytovatele poštovní nebo kurýrní nebo donáškové služby, nebo prostřednictvím e-mailu.
Záruční doba je 12 měsíců ode dne uzavření kupní smlouvy, ledaže se jedná o zboží, které se rychle kazí, případně pokud není pro konkrétní případy stanovena záruční doba jiná, a běží ode dne převzetí zboží. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu reklamace vad zboží. V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad, na kterém bude uveden vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.
Všechny právem uplatněné záruční opravy jsou bezplatné. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na nedostatky uplatněné kupujícím v rámci reklamace.
V Nitře dne 20.10.2021